Business e scelte aziendali

Download Business e scelte aziendali PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 :
Total Pages : 341 pages
Book Rating : 4.:/5 (244 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Business e scelte aziendali by : Derek F. Abell

Download or read book Business e scelte aziendali written by Derek F. Abell and published by . This book was released on 1986 with total page 341 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

I sei elementi per una strategia aziendale efficace

Download I sei elementi per una strategia aziendale efficace PDF Online Free

Author :
Publisher : Lulu.com
ISBN 13 : 1409254127
Total Pages : 163 pages
Book Rating : 4.4/5 (92 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis I sei elementi per una strategia aziendale efficace by : Simone Valentini

Download or read book I sei elementi per una strategia aziendale efficace written by Simone Valentini and published by Lulu.com. This book was released on 2009 with total page 163 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Il libro presenta una sintesi innovativa sulle componenti principali che portano alla nascita ed alla realizzazione di strategie aziendali vincenti. Negli anni la velocità di cambiamento e la complessità dei mercati sono aumentate a dismisura. A seguito di ciò le aziende si trovano sempre più in balia di una gestione contingente e quotidiana che, non avendo punti di riferimento stabili, è spesso incapace di formulare e di perseguire degli obiettivi strategici di medio e lungo termine. Da ciò nasce l'esigenza di individuare degli elementi e delle relazioni di riferimento in grado di orientare le scelte aziendali di medio e lungo periodo. Il lavoro ha portato ad identificare sei elementi fondamentali: 1) l'identità, 2) la visione, 3) la situazione interna, 4) la situazione esterna, 5) la strategia e 6) l'implementazione dei progetti. È proposta un'analogia tra i sei elementi fondamentali ed il mito greco di Io.(Immagine copertina: © A. Arkhipov | Dreamstime.com)

Il sistema dei valori e la strategia aziendale

Download Il sistema dei valori e la strategia aziendale PDF Online Free

Author :
Publisher : G Giappichelli Editore
ISBN 13 : 8892181343
Total Pages : 161 pages
Book Rating : 4.8/5 (921 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Il sistema dei valori e la strategia aziendale by : Bianchi Martini Silvio

Download or read book Il sistema dei valori e la strategia aziendale written by Bianchi Martini Silvio and published by G Giappichelli Editore. This book was released on 2019-03-28 with total page 161 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: I modelli di business consolidati divengono spesso rapidamente obsoleti. Chi avrebbe previsto il declino di Blockbuster, di Nokia, di TomTom o di Kodak? Il cambiamento strategico e operativo è da sempre, per l’azienda, un imperativo ma nel mondo di oggi la velocità della dinamica ambientale e tecnologica lo rende una sfida quasi quotidiana. L’orientamento al cambiamento espone però le aziende al rischio di disperdere quei valori identitari che costituiscono il cardine intorno al quale ruota la loro vocazione. Cosa accadrebbe, ad esempio, se per esigenze contingenti la Brunello Cucinelli, abdicando alla sua filosofia gestionale “umanistica”, decidesse di sfruttare il lavoro a basso costo o alla Apple se iniziasse a produrre beni tecnologici non orientati al design? Questo volume si chiede come conciliare le necessarie esigenze del cambiamento strategico ed operativo con quelle altrettanto inevitabili della stabilità del sistema dei valori. Offre al riguardo sia un quadro concettuale che concreti strumenti di governo (management by values).

Strategia aziendale: tempi, azioni, risorse

Download Strategia aziendale: tempi, azioni, risorse PDF Online Free

Author :
Publisher : IPSOA
ISBN 13 : 8821752992
Total Pages : 187 pages
Book Rating : 4.8/5 (217 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Strategia aziendale: tempi, azioni, risorse by : Alberto Bubbio

Download or read book Strategia aziendale: tempi, azioni, risorse written by Alberto Bubbio and published by IPSOA. This book was released on 2015-06-11 with total page 187 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: É possibile gestire un’azienda senza avere una strategia? È questa una domanda che un numero crescente di studiosi di management si è posta. La risposta sembrerebbe essere no. Questo poiché già la decisione di avviare un’impresa è strategia. Si può poi avere una strategia non esplicita. Può essere esplicita, ma non chiara. Si può avere una strategia esplicita ma non condivisa. Si può elaborare una strategia flessibile, che si adatta ai mutamenti di ambiente esterno. In tutte queste situazioni una strategia c’è. Ma la strategia è il frutto di un complesso processo circolare che si caratterizza per tre momenti. Solo uno di questi è rappresentato dalla formulazione della strategia. Ed è proprio questo il tema affrontato e approfondito dal libro. Alla base vi è la convinzione che é molto difficile gestire un’azienda senza avere definito ed esplicitato una strategia; così come vi è la convinzione che uno strumento come il controllo di gestione possa diventare addirittura pericoloso se non è "legato" alla strategia. La strategia è come un viaggio per affrontare il quale è fondamentale aver fissato una meta, per poter poi scegliere di conseguenza tempi, mezzi e risorse. L’analisi degli autori si svolge descrivendo gli strumenti utili alla formulazione della strategia (come ad esempio la Road Map) e presentando quelli che sono ritenuti i principali contributi alla base della letteratura classica sull’argomento: I. Ansoff, K. Andrews e la Harvard Business School (M. Porter e R. Kaplan), H. Mintzberg, R. Normann e, nell’affollata Scuola di Economia Aziendale Italiana, V. Coda. STRUTTURA Make strategy: i tre momenti di riflessione strategica La Road Map: premessa per un efficace processo di formulazione della strategia Formulazione della strategia: la versione di Kaplan Formulazione della strategia: la versione di Porter Formulazione della strategia: la proposta di J. Brian Quinn e H. Mintzberg Formulazione della strategia: un percorso storico attraverso diverse scuole di pensiero Formulazione di una strategia: alcuni aspetti da non sottovalutare

Accounting and Business Economics

Download Accounting and Business Economics PDF Online Free

Author :
Publisher : Routledge
ISBN 13 : 1136209018
Total Pages : 530 pages
Book Rating : 4.1/5 (362 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Accounting and Business Economics by : Yuri Biondi

Download or read book Accounting and Business Economics written by Yuri Biondi and published by Routledge. This book was released on 2013-04-02 with total page 530 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: The recent financial crisis has sparked debates surrounding the nature and role of accounting in informing capital markets and regulatory bodies about the financial performance and position of a firm. These debates have drawn attention to the broader implications of accounting for the economy and society. Accounting and Business Economics brings together leading international scholars to examine the current state of accounting theory and its fundamental connection with the economics and finance of firms, viewing the business entity from not only accounting, but also national, economic, social, political, juridical, anthropological, and moral points of view.

Business e scelte aziendali

Download Business e scelte aziendali PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 :
Total Pages : 341 pages
Book Rating : 4.:/5 (244 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Business e scelte aziendali by : Derek F. Abell

Download or read book Business e scelte aziendali written by Derek F. Abell and published by . This book was released on 1986 with total page 341 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

La gestione strategica dell'impresa

Download La gestione strategica dell'impresa PDF Online Free

Author :
Publisher : G Giappichelli Editore
ISBN 13 : 8892110802
Total Pages : 409 pages
Book Rating : 4.8/5 (921 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis La gestione strategica dell'impresa by : Pietro Genco

Download or read book La gestione strategica dell'impresa written by Pietro Genco and published by G Giappichelli Editore. This book was released on 2017-10-13 with total page 409 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Recuperando gli approcci più evoluti allo studio delle problematiche riconducibili alla gestione strategica delle imprese, il Volume si propone di fornire un essenziale quadro di riferimento e gli strumenti analitici per la comprensione e per l’apprendimento del processo decisionale attraverso il quale si perviene alla formulazione di una strategia e alla definizione delle azioni più appropriate per la sua attuazione.Il percorso formativo proposto dal Volume si articola in alcuni momenti essenziali della gestione strategica che trovano un elemento di sintesi nell’orientamento dell’impresa verso la creazione di valore, quale funzione-obiettivo che ispira le scelte del soggetto economico. A questi fini, sono stati delineati collegamenti tra la gestione strategica e la corporate governance.Le tematiche affrontate sono focalizzate in primo luogo sulle strategie di corporate (integrazione verticale, diversificazione, internazionalizzazione), ovvero quelle scelte attraverso cui l’impresa definisce l’insieme dei business in cui competere. Ogni strategia di corporate si configura come strategia complessiva dell’impresa, nella quale convergono e trovano una composizione le scelte riguardanti la ricerca del vantaggio competitivo dei singoli business di cui è composto il portafoglio prodotti-mercati dell’impresa. Oggetto di autonoma trattazione sono altresì le scelte che, al manifestarsi di situazioni di crisi, puntano al risanamento e al rilancio dello sviluppo aziendale. Il percorso attraverso il quale si perviene alla individuazione delle opzioni sulle quali fondare il vantaggio competitivo di una strategia di business e/o di una strategia complessiva a livello corporate è strettamente associato alla definizione delle azioni più appropriate per realizzare il disegno strategico elaborato. La scelta delle modalità di attuazione è infatti un elemento coessenziale alla definizione degli obiettivi e dei contenuti di una determinata strategia.Una tappa del percorso riguarda le fasi di formalizzazione del processo strategico e più precisamente la formulazione e la valutazione (ex ante e ex post) della strategia; momenti di un processo decisionale che devono essere improntati al rispetto del requisito di creazione di valore.

Business is Your Business!

Download Business is Your Business! PDF Online Free

Author :
Publisher : Maggioli Editore
ISBN 13 : 8838777829
Total Pages : 205 pages
Book Rating : 4.8/5 (387 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Business is Your Business! by : Nick De Marco

Download or read book Business is Your Business! written by Nick De Marco and published by Maggioli Editore. This book was released on 2013 with total page 205 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Tourism Marketing

Download Tourism Marketing PDF Online Free

Author :
Publisher : Cambridge Scholars Publishing
ISBN 13 : 1443847070
Total Pages : 290 pages
Book Rating : 4.4/5 (438 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Tourism Marketing by : Luisa Andreu

Download or read book Tourism Marketing written by Luisa Andreu and published by Cambridge Scholars Publishing. This book was released on 2013-02-22 with total page 290 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Tourism Marketing: On Both Sides of the Counter is the fourth successful publication by the team that runs the bi-annual Advances in Tourism Marketing Conference, following its foundation by Prof. Metin Kozak. The current volume contains a selection of the best papers presented at the conference in Maribor, Slovenia, in September 2011. As that year’s conference title indicates, it comprises research important for tourism management, by focusing on tourist behaviour with relevance to managerial strategies and operational practices, as well as on business operations, vision and goals, and their impact on tourist experiences. Contributions are clearly arranged into five parts covering topical consumption issues: image, satisfaction, and social and environmental research results. The last two sections cover timely and managerially relevant contributions on tourism ITC, innovation and competitiveness research. The contributions reflect the vibrancy of ATMC and the high calibre of researchers the conference attracts. The book offers itself as a reader for researchers and students of tourism as well as a compelling update on topical research issues in tourism marketing.

Advances in Gender and Cultural Research in Business and Economics

Download Advances in Gender and Cultural Research in Business and Economics PDF Online Free

Author :
Publisher : Springer
ISBN 13 : 3030003353
Total Pages : 323 pages
Book Rating : 4.0/5 (3 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Advances in Gender and Cultural Research in Business and Economics by : Paola Paoloni

Download or read book Advances in Gender and Cultural Research in Business and Economics written by Paola Paoloni and published by Springer. This book was released on 2018-09-25 with total page 323 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: This volume presents current research on gender and culture from business, management and accounting perspectives with a multidisciplinary approach. Featuring selected contributions presented at the 4th IPAZIA Workshop on Gender Studies held at Niccolò Cusano University in Rome, Italy, this book investigates gender strategies adopted and tested by various companies and assesses the impact of their subsequent dissemination. The contents are structured into four sections each of which addressing a specific theme on gender studies as follows: I) Women in Academia and in the University contexts: A trans-disciplinary approach; II) Gender issues, Corporate Social Responsibility and reporting; III) Woman in business and female entrepreneurship; IV) Women in Family Business. The result is a book that provides an innovative and rigorous analysis of gender issues proposing new challenges and insights in gender studies. IPAZIA Scientific Observatory for Gender Studies defines an updated framework of research, services, and projects, all initiatives related to women and gender relations at the local, national and international. In order to achieve this objective, the Observatory aims to implement the literature on gender studies, to organize and promote scientific significant initiatives (workshops, seminars, conferences, studies, scientific laboratory) on these issues at the national and international level under an interdisciplinary perspective.

Marketing and Management in the High-Technology Sector

Download Marketing and Management in the High-Technology Sector PDF Online Free

Author :
Publisher : Praeger
ISBN 13 :
Total Pages : 408 pages
Book Rating : 4.3/5 (555 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Marketing and Management in the High-Technology Sector by : Domenico Ferreri

Download or read book Marketing and Management in the High-Technology Sector written by Domenico Ferreri and published by Praeger. This book was released on 2003-06-30 with total page 408 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: The aerospace industry has undergone tremendous change in recent years. Always something of an anomaly, due to its critical role in national economies and in national security, the sector has always been distinct from other manufacturing industries in its reliance on high-technology innovation and the shifting sands of private and public investment. Since the end of the Cold War, financial and other crises have led to a spate of mergers and acquisitions, leaving fewer and fewer players in the commercial airplane industry. Meanwhile, some firms exited the business altogether. State-owned companies have been privatized, national firms have been consolidated in some countries, and the first transnational aeronautics conglomerate in Europe, EADS, was founded in 1999. Those left standing must strive to exploit international alliances and their network of horizontal and vertical collaborations in order to gain long-term competitive advantage. How to harness both management strategies and marketing tactics to the cause in the commercial airplane industry is the subject of this book. Primary among the challenges faced by firms is industrial rationalization. How do corporate leaders who are charged with managing newly merged companies integrate distinct corporate cultures, rationalize operations and activities, and eliminate duplication of product and function, while maintaining their focus on gaining competitive advantage in the marketplace? The answer depends on the nature of the firm. Single-sector companies have the advantage of being lean, agile, and quick to react to market forces, while multisector companies have the potential to exploit synergistic relationships among divisions, economies of scale, financial strength, and the balancing of risk. These factors affect companies' behavior not only at the strategic level, but also at the tactical level. This book provides scholars of strategic marketing and management, as well as executives and decision makers in commercial aviation, with the industry background necessary to understand the aeropsace companies' struggle for survival in the newly restructured market.

Strategia di business e variabili organizzative

Download Strategia di business e variabili organizzative PDF Online Free

Author :
Publisher : G Giappichelli Editore
ISBN 13 : 8834849639
Total Pages : 118 pages
Book Rating : 4.8/5 (348 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Strategia di business e variabili organizzative by : Luigi Brusa

Download or read book Strategia di business e variabili organizzative written by Luigi Brusa and published by G Giappichelli Editore. This book was released on 2014-10-06 with total page 118 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Gestione Aziendale Efficace

Download Gestione Aziendale Efficace PDF Online Free

Author :
Publisher : Independently Published
ISBN 13 :
Total Pages : 0 pages
Book Rating : 4.8/5 (538 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Gestione Aziendale Efficace by : Pl Studio

Download or read book Gestione Aziendale Efficace written by Pl Studio and published by Independently Published. This book was released on 2023-07-26 with total page 0 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Il libro "Gestione Aziendale: Strategie per il Successo e la Sostenibilità" è una guida completa ed approfondita dedicata alla gestione aziendale e alle strategie fondamentali per raggiungere il successo e la sostenibilità nel mondo degli affari. Rivolto sia agli imprenditori che ai manager, il libro offre una panoramica completa delle diverse aree della gestione aziendale, fornendo spunti, linee guida e strategie pratiche per affrontare le sfide del mondo aziendale contemporaneo. Il libro inizia con un'analisi dell'importanza della gestione aziendale e delle sue implicazioni per il successo e il raggiungimento degli obiettivi organizzativi. Successivamente, esplora il processo di pianificazione strategica, guidando il lettore attraverso l'analisi dell'ambiente esterno e interno, la definizione degli obiettivi e delle strategie, fino all'implementazione e al monitoraggio del piano strategico. Uno dei punti focali del libro è dedicato alla struttura organizzativa e al suo ruolo nel favorire l'efficienza operativa e il raggiungimento degli obiettivi aziendali. Vengono esaminate le tipologie di strutture aziendali, le dinamiche di autorità, responsabilità e delega, e la scelta della struttura più adatta alle esigenze specifiche dell'organizzazione. Il libro prosegue con un ampio approfondimento sulla gestione delle risorse umane, includendo la selezione e l'assunzione del personale, la motivazione e coinvolgimento dei dipendenti, lo sviluppo delle competenze e della leadership, e la valutazione delle prestazioni e sistemi di riconoscimento. La gestione delle operazioni e dei processi aziendali è un altro aspetto chiave trattato nel libro. Vengono esplorate tecniche per ottimizzare i processi aziendali, il controllo della qualità e il miglioramento continuo, e le strategie per gestire l'innovazione e le catene di approvvigionamento e produzione. La gestione finanziaria è un elemento cruciale per il successo aziendale, e il libro offre un'analisi dettagliata sulla pianificazione finanziaria e il budgeting, l'analisi dei costi e dei ricavi, la gestione del capitale e delle fonti di finanziamento, e il controllo e monitoraggio finanziario. Altro aspetto affrontato nel libro è il marketing e le vendite, con particolare attenzione all'analisi di mercato, alla ricerca dei clienti, alle strategie di marketing e comunicazione, e alla gestione del mix di prodotti e dei prezzi, oltre alle tecniche di vendita e fidelizzazione dei clienti. Un intero capitolo è dedicato alla leadership e alla gestione del cambiamento, esplorando le caratteristiche e gli stili di leadership efficaci, la gestione dei team e delle dinamiche di gruppo, e le strategie per affrontare e gestire il cambiamento organizzativo. Il libro dedica ampio spazio anche all'etica e alla responsabilità sociale d'impresa, con un focus sulla definizione di principi etici, l'impatto sociale e ambientale dell'attività aziendale, le strategie per la responsabilità sociale d'impresa, e la comunicazione e il reporting della sostenibilità. L'ultimo segmento del libro si proietta verso il futuro della gestione aziendale, esplorando le tendenze emergenti e le sfide future nel mondo degli affari, e sottolineando l'importanza di adattarsi e prepararsi per il futuro, di stimolare l'innovazione e la creatività, e di costruire un'azienda resiliente e sostenibile. In sintesi, "Gestione Aziendale: Strategie per il Successo e la Sostenibilità" è una guida completa, informativa e pratica, che offre una visione globale e approfondita della gestione aziendale moderna. Scritto in modo accessibile, il libro è adatto sia ai professionisti del settore che a chiunque sia interessato a comprendere le dinamiche e le strategie per il successo aziendale e la sostenibilità nel panorama economico attuale.

La strategia aziendale: valori, pensiero, strumenti, azione

Download La strategia aziendale: valori, pensiero, strumenti, azione PDF Online Free

Author :
Publisher : G Giappichelli Editore
ISBN 13 : 8892143212
Total Pages : 22 pages
Book Rating : 4.8/5 (921 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis La strategia aziendale: valori, pensiero, strumenti, azione by : RUISI MARCANTONIO

Download or read book La strategia aziendale: valori, pensiero, strumenti, azione written by RUISI MARCANTONIO and published by G Giappichelli Editore. This book was released on 2022-06-28 with total page 22 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Il presente volume offre una possibile sistematizzazione delle principali fasi del processo strategico che chiama in causa: i presupposti valoriali della strategia da ricercarsi negli attori chiave dell’azienda, in primis, del soggetto (singolo o plurimo) imprenditore e a seguire del management; un momento di attenta analisi dell’ambiente economico esterno, insieme ad uno di indagine “introspettiva” sulla realtà aziendale, così indagando fattori esogeni (macro-variabili ambientali, caratteri strutturali del settore e dinamiche competitive) e fattori endogeni (risorse, capacità e competenze); la formulazione di obiettivi – in linea con la mission e la vision – contemperando risorse e metodiche da mettere in campo; linee di azione volte a conseguire i menzionati obiettivi; una fase di valutazione in itinere ed ex-post e quindi un momento di controllo al fine di manutenere la strategia e pertanto di sostenerla o apportare interventi correttivi se ritenuti opportuni.

Percorsi evolutivi e soluzioni strategiche per la continuità aziendale

Download Percorsi evolutivi e soluzioni strategiche per la continuità aziendale PDF Online Free

Author :
Publisher : FrancoAngeli
ISBN 13 : 8835102197
Total Pages : 281 pages
Book Rating : 4.8/5 (351 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Percorsi evolutivi e soluzioni strategiche per la continuità aziendale by : AA. VV.

Download or read book Percorsi evolutivi e soluzioni strategiche per la continuità aziendale written by AA. VV. and published by FrancoAngeli. This book was released on 2020-05-07T00:00:00+02:00 with total page 281 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: 1820.327

Mastering the Dynamics of Apparel Innovation

Download Mastering the Dynamics of Apparel Innovation PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 :
Total Pages : 336 pages
Book Rating : 4.3/5 (91 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Mastering the Dynamics of Apparel Innovation by : Christian Simoni

Download or read book Mastering the Dynamics of Apparel Innovation written by Christian Simoni and published by . This book was released on 2003 with total page 336 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Elements of board governance in banking and financial companies

Download Elements of board governance in banking and financial companies PDF Online Free

Author :
Publisher : Rubbettino Editore
ISBN 13 : 8849862210
Total Pages : 160 pages
Book Rating : 4.8/5 (498 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Elements of board governance in banking and financial companies by : Federico Arcelli

Download or read book Elements of board governance in banking and financial companies written by Federico Arcelli and published by Rubbettino Editore. This book was released on with total page 160 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: This book represents a collection of articles and papers by selected participants to the first Banking Board Academy, seminar jointly organized by Università G. Marconi and Oliver Wyman SPP. Today’s environment puts unprecedented demands on board members in financial services firms and beyond. Geopolitical, secular and macro-economic trends pose shift towards a new normal. We have initiated The Banking Board Academy to provide an instructive and informative forum to allow private and public sector stakeholders to connect and discuss how this changing order impacts their role and position within the bank.