Nonno, mi racconti la guerra?

Download Nonno, mi racconti la guerra? PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 : 9788897592495
Total Pages : 163 pages
Book Rating : 4.5/5 (924 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Nonno, mi racconti la guerra? by : Angelo Rubano

Download or read book Nonno, mi racconti la guerra? written by Angelo Rubano and published by . This book was released on 2019 with total page 163 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Nonno, mi racconti una storia?

Download Nonno, mi racconti una storia? PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 : 9788832102987
Total Pages : 0 pages
Book Rating : 4.1/5 (29 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Nonno, mi racconti una storia? by : Renzo Cagliari

Download or read book Nonno, mi racconti una storia? written by Renzo Cagliari and published by . This book was released on 2024 with total page 0 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Nonno, raccontami la guerra

Download Nonno, raccontami la guerra PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 : 9788884460530
Total Pages : 96 pages
Book Rating : 4.4/5 (65 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Nonno, raccontami la guerra by : Scuola Elementare De Gaspari

Download or read book Nonno, raccontami la guerra written by Scuola Elementare De Gaspari and published by . This book was released on 2002 with total page 96 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Mio nonno è morto in guerra

Download Mio nonno è morto in guerra PDF Online Free

Author :
Publisher : Edizioni Mondadori
ISBN 13 : 8852022678
Total Pages : 168 pages
Book Rating : 4.8/5 (52 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Mio nonno è morto in guerra by : Simone Cristicchi

Download or read book Mio nonno è morto in guerra written by Simone Cristicchi and published by Edizioni Mondadori. This book was released on 2012-02-14 with total page 168 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Mio nonno si chiamava Rinaldo e non è morto in guerra. Partì come tanti altri per la campagna di Russia, ma a differenza di molti riuscì a tornare indietro. Però per tutto il resto della sua vita ha sempre avuto freddo. Anche d'estate, seduto in terrazza in pieno sole, teneva una coperta sulle gambe e un giacchetto sulle spalle. Perché il freddo della guerra gli era entrato dentro.

Nonno mi racconti una fiaba? Ediz. a colori

Download Nonno mi racconti una fiaba? Ediz. a colori PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 : 9788898701407
Total Pages : 108 pages
Book Rating : 4.7/5 (14 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Nonno mi racconti una fiaba? Ediz. a colori by : Valerio Cencini

Download or read book Nonno mi racconti una fiaba? Ediz. a colori written by Valerio Cencini and published by . This book was released on 2021 with total page 108 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

TIMOA 10 racconti

Download TIMOA 10 racconti PDF Online Free

Author :
Publisher : Lulu.com
ISBN 13 : 1291703667
Total Pages : 170 pages
Book Rating : 4.2/5 (917 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis TIMOA 10 racconti by : Bruno Pompilio

Download or read book TIMOA 10 racconti written by Bruno Pompilio and published by Lulu.com. This book was released on 2014-01-13 with total page 170 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Timoa, dal titolo del racconto più lungo. Un racconto sullo scoppio della prima bomba atomica su Hiroshima. Negli altri nove, persone con le loro storie di vita.

La guerra dei nostri nonni - Edizione illustrata

Download La guerra dei nostri nonni - Edizione illustrata PDF Online Free

Author :
Publisher : Edizioni Mondadori
ISBN 13 : 8852086250
Total Pages : 313 pages
Book Rating : 4.8/5 (52 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis La guerra dei nostri nonni - Edizione illustrata by : Aldo Cazzullo

Download or read book La guerra dei nostri nonni - Edizione illustrata written by Aldo Cazzullo and published by Edizioni Mondadori. This book was released on 2018-03-27 with total page 313 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Per il centenario di Caporetto sono usciti libri a decine. Sul Piave e sul Grappa neanche uno. La sconfitta ci ispira. Ci raccontiamo di aver perso anche le poche guerre che abbiamo vinto. Oppure ci rifugiamo nella retorica, come il mito della «Razza Piave», caro al secessionismo veneto; ma sul Piave accanto ai veneti morirono lombardi e lucani, napoletani e genovesi. Certo, la guerra del '15-18 è stata un'immane carneficina. Era meglio non farla. L'Italia avrebbe dovuto restarne fuori. Invece fu decisa con un colpo di Stato che esautorò il Parlamento, e fu condotta in modo sbagliato quando non criminale. Il tradimento delle classi dirigenti però non toglie nulla al sacrificio dei nostri nonni. Anzi, lo rende se possibile ancora più valoroso. Della Grande Guerra ci resta il Piave. Con il 1918, dopo Caporetto, il conflitto cambia segno. Si tratta di difendere la patria, di badare alla terra, di proteggere la famiglia, di evitare che pure alle altre donne italiane venga fatto quello che stavano subendo le friulane e le venete al di là del fiume. Fu allora che i nostri nonni, fanti contadini, salvarono il Paese, e con il Paese noi, loro discendenti. L'Italia nacque allora. Nelle trincee. Sul Grappa e sul Piave. Eravamo un popolo giovane. Non ci capivamo neppure tra di noi: ognuno parlava il suo dialetto. Potevamo essere spazzati via; dimostrammo di essere un popolo, una nazione. Questo sì lo possiamo festeggiare, lo dobbiamo celebrare, abbiamo il dovere di ricordare. Perciò il 4 novembre 2018, centesimo anniversario della vittoria dei nostri nonni, dovrebbe tornare a essere festa nazionale. Un po' come il 17 marzo 2011, centocinquantesimo anniversario dell'unificazione, che fu molto sentito: segno che noi italiani siamo più legati all'Italia di quanto pensiamo, soprattutto quando la storia nazionale incrocia la storia delle nostre famiglie. Lo prova anche il successo di questo libro, che dopo aver venduto oltre 200 mila copie torna in edizione illustrata, impreziosita da un ricco inserto di fotografie rare e in parte inedite e da una nuova introduzione. Metà dei capitoli sono dedicati a storie di donne; perché l'Italia non avrebbe mai vinto la Grande Guerra senza le italiane, che mandarono avanti le fabbriche e le città, dimostrando di saper fare le stesse cose degli uomini, magari meglio.

Lettera a Margherita

Download Lettera a Margherita PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 : 9781729039366
Total Pages : 54 pages
Book Rating : 4.0/5 (393 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Lettera a Margherita by : Mario Memoli

Download or read book Lettera a Margherita written by Mario Memoli and published by . This book was released on 2018-12-15 with total page 54 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Una famiglia italiana, una cena estiva in un ristorante americano di fronte l'immensità dell'Oceano. I camerieri anche loro immigrati, anche loro europei. Chiacchiere. Nostalgie. Margherita, 11 anni, ascolta tutto, poi pone una domanda semplice ma impegnativa, esistenziale: perché gli esseri umani si spostano, lasciano la loro terra, si trasferiscono altrove? E quando la risposta degli adulti contempla le guerre, lei sgrana gli occhi e chiede con immutata naturalezza: perché gli esseri umani fanno la guerra? La risposta viene affidata al nonno Mario, che vive in Italia e i bombardamenti li ha vissuti quando era piccolo. Lui prende la matita con la quale di solito disegna case e alberi e scrive questa lettera alla nipotina lontana, con tratto leggero ma incisivo come possono esserlo i ricordi di bambino. Ci sono la paura e la speranza e ovviamente il gioco e la scoperta del bene e del male. Il ricordo di un nonno che ha vissuto la sua infanzia durante la guerra, proprio come tanti bambini che si vedono in oggi in televisione e le cui storie sembrano quasi non appartenerci. Il racconto di un passato ormai lontano nel tempo, ma nel quale cadevano bombe distruttrici e si accumulavano macerie, c'erano soldati con mitragliatrici agli angoli della strada e ci si doveva inventare improbabili travestimenti per sfuggire alla cattura dei nemico. E' l'immagine di Napoli e dintorni fino all'arrivo degli Alleati; anni nei quali il tempo passava giocando tra ordigni inesplosi e in attesa del ritorno dei propri cari partiti per il fronte. E' la semplice, ma niente affatto banale, dimostrazione dell'indiscutibile follia della guerra, svelata dal racconto di chi quell'esperienza ha vissuto.

La guerra dei nostri nonni

Download La guerra dei nostri nonni PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 : 9788804622994
Total Pages : 248 pages
Book Rating : 4.6/5 (229 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis La guerra dei nostri nonni by : Aldo Cazzullo

Download or read book La guerra dei nostri nonni written by Aldo Cazzullo and published by . This book was released on 2014 with total page 248 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

La guerra del nonno

Download La guerra del nonno PDF Online Free

Author :
Publisher : Serra Tarantola
ISBN 13 : 9788897107910
Total Pages : 79 pages
Book Rating : 4.1/5 (79 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis La guerra del nonno by : Gian Battista Tolentini

Download or read book La guerra del nonno written by Gian Battista Tolentini and published by Serra Tarantola. This book was released on 2012 with total page 79 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Nonno: com'era la guerra?

Download Nonno: com'era la guerra? PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 :
Total Pages : 71 pages
Book Rating : 4.:/5 (797 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Nonno: com'era la guerra? by : Scuola media Giacomo Leopardi

Download or read book Nonno: com'era la guerra? written by Scuola media Giacomo Leopardi and published by . This book was released on 1991* with total page 71 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Opere: Racconti sparsi editi e inediti, (Quaderno Bonalumi), (Diario), Testi teatrali, Progetto di sceneggiatura cinematografica, Favole, Epigrammi

Download Opere: Racconti sparsi editi e inediti, (Quaderno Bonalumi), (Diario), Testi teatrali, Progetto di sceneggiatura cinematografica, Favole, Epigrammi PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 :
Total Pages : 846 pages
Book Rating : 4.:/5 (31 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Opere: Racconti sparsi editi e inediti, (Quaderno Bonalumi), (Diario), Testi teatrali, Progetto di sceneggiatura cinematografica, Favole, Epigrammi by : Beppe Fenoglio

Download or read book Opere: Racconti sparsi editi e inediti, (Quaderno Bonalumi), (Diario), Testi teatrali, Progetto di sceneggiatura cinematografica, Favole, Epigrammi written by Beppe Fenoglio and published by . This book was released on 1978 with total page 846 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Those Who Forget

Download Those Who Forget PDF Online Free

Author :
Publisher : Simon and Schuster
ISBN 13 : 1501199102
Total Pages : 352 pages
Book Rating : 4.5/5 (11 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Those Who Forget by : Geraldine Schwarz

Download or read book Those Who Forget written by Geraldine Schwarz and published by Simon and Schuster. This book was released on 2020-09-22 with total page 352 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: “[Makes] the very convincing case that, until and unless there is a full accounting for what happened with Donald Trump, 2020 is not over and never will be.” —The New Yorker “Riveting…we can never be reminded too often to never forget.” —The Wall Street Journal Journalist Géraldine Schwarz’s astonishing memoir of her German and French grandparents’ lives during World War II “also serves as a perceptive look at the current rise of far-right nationalism throughout Europe and the US” (Publishers Weekly). During World War II, Géraldine Schwarz’s German grandparents were neither heroes nor villains; they were merely Mitlaüfer—those who followed the current. Once the war ended, they wanted to bury the past under the wreckage of the Third Reich. Decades later, while delving through filing cabinets in the basement of their apartment building in Mannheim, Schwarz discovers that in 1938, her paternal grandfather Karl took advantage of Nazi policies to buy a business from a Jewish family for a low price. She finds letters from the only survivor of this family (all the others perished in Auschwitz), demanding reparations. But Karl Schwarz refused to acknowledge his responsibility. Géraldine starts to question the past: How guilty were her grandparents? What makes us complicit? On her mother’s side, she investigates the role of her French grandfather, a policeman in Vichy. Weaving together the threads of three generations of her family story with Europe’s process of post-war reckoning, Schwarz explores how millions were seduced by ideology, overcome by a fog of denial after the war, and, in Germany at least, eventually managed to transform collective guilt into democratic responsibility. She asks: How can nations learn from history? And she observes that countries that avoid confronting the past are especially vulnerable to extremism. Searing and unforgettable, Those Who Forget “deserves to be read and discussed widely...this is Schwarz’s invaluable warning” (The Washington Post Book Review).

Il Giro di Boa

Download Il Giro di Boa PDF Online Free

Author :
Publisher : Lulu.com
ISBN 13 : 1291945687
Total Pages : 164 pages
Book Rating : 4.2/5 (919 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Il Giro di Boa by : giulio credazzi

Download or read book Il Giro di Boa written by giulio credazzi and published by Lulu.com. This book was released on with total page 164 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Maybe Esther

Download Maybe Esther PDF Online Free

Author :
Publisher : HarperCollins
ISBN 13 : 0062337580
Total Pages : 165 pages
Book Rating : 4.0/5 (623 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Maybe Esther by : Katja Petrowskaja

Download or read book Maybe Esther written by Katja Petrowskaja and published by HarperCollins. This book was released on 2018-01-30 with total page 165 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: The International Bestseller Maybe Esther is the inventive, unique, and extraordinarily moving debut memoir that pieces together the fascinating story of one woman’s family across twentieth-century Russia, Ukraine, Poland, and Germany. Katja Petrowskaja wanted to create a kind of family tree, charting relatives who had scattered across multiple countries and continents. Her idea blossomed into this striking and highly original work of narrative nonfiction, an account of her search for meaning within the stories of her ancestors. In a series of short meditations, Petrowskaja delves into family legends, introducing a remarkable cast of characters: Judas Stern, her great-uncle, who shot a German diplomatic attaché in 1932 and was sentenced to death; her grandfather Semyon, who went underground with a new name during the Bolshevik Revolution in Russia, forever splitting their branch of the family from the rest; her grandmother Rosa, who ran an orphanage in the Urals for deaf-mute Jewish children; her Ukrainian grandfather Vasily, who disappeared during World War II and reappeared without explanation forty-one years later—and settled back into the family as if he’d never been gone; and her great-grandmother, whose name may have been Esther, who alone remained in Kiev and was killed by the Nazis. How do you talk about what you can’t know, how do you bring the past to life? To answer this complex question, Petrowskaja visits the scenes of these events, reflecting on a fragmented and traumatized century and bringing to light family figures who threaten to drift into obscurity. A true search for the past reminiscent of Jonathan Safran Foer’s Everything Is Illuminated, Daniel Mendelsohn’s The Lost, and Michael Chabon’s Moonglow, Maybe Esther is a poignant, haunting investigation of the effects of history on one family.

Per Aurora - Tutti i racconti

Download Per Aurora - Tutti i racconti PDF Online Free

Author :
Publisher : Lulu.com
ISBN 13 : 1445237539
Total Pages : 456 pages
Book Rating : 4.4/5 (452 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Per Aurora - Tutti i racconti by : Bruno Mancini

Download or read book Per Aurora - Tutti i racconti written by Bruno Mancini and published by Lulu.com. This book was released on 2009-11 with total page 456 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Bruno Mancini, nato a Napoli nel 1943, risiede ad Ischia dall'eta di tre anni.A lui piace dire che l'origine della sua ispirazione o forse solo un iniziale impulso ancestrale ed istintivo, il vero basilare momento poetico della sua vita, si e concretizzato nell'incontro, propriamente fisico, tra i suoi sensi acerbi, infantili, e le secolari, immutate, tentazioni autoctone dell'Isola d'Ischia, dove le leggi della natura sembravano fluire ancora difese da valori di primitive protezioni.Alcuni brevi commenti ricavati dalle recensioni ai suoi libri: "Opera interessante per i contenuti e le tematiche affrontate, nonche per i valori estetici"" seria preparazione, corredata da rimarchevole fantasia. Lavoro meditato, armonioso di buon afflato poetico.""Una prosa lacerata e sfuggente""Lavoro intenso, vissuto nella profondita della sua composizione, fatta di toni e di immagini""Una voce nuova che chiama ad ascoltarla ed a giudicarla senza inibizioni, come liberamente essa e sviluppata"

Opere: Racconti della guerra civile. La paga del sabato. I ventitre giorni della città di Alba. La Malora. Un giorno di fuoca, a cura di P. Tomasoni

Download Opere: Racconti della guerra civile. La paga del sabato. I ventitre giorni della città di Alba. La Malora. Un giorno di fuoca, a cura di P. Tomasoni PDF Online Free

Author :
Publisher :
ISBN 13 :
Total Pages : 730 pages
Book Rating : 4.:/5 (31 download)

DOWNLOAD NOW!


Book Synopsis Opere: Racconti della guerra civile. La paga del sabato. I ventitre giorni della città di Alba. La Malora. Un giorno di fuoca, a cura di P. Tomasoni by : Beppe Fenoglio

Download or read book Opere: Racconti della guerra civile. La paga del sabato. I ventitre giorni della città di Alba. La Malora. Un giorno di fuoca, a cura di P. Tomasoni written by Beppe Fenoglio and published by . This book was released on 1978 with total page 730 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: